Tipy na využití tohoto cvičení doma i ve škole.
Rané matematické představy
V tomto cvičení už dítě objekty počítá, číselně vyjadřuje počet a čísla či množství i porovnává.
Proč je toto cvičení důležité?
Princip porovnávání už dítě chápe (díky cvičení 121 Urči, kde je stejně, více, méně) kvalitativně.
Nyní už je však třeba zapojit do porovnávání i číselné (kvantitativní) vyjádření. Dítě tedy pracuje s množstvím i s čísly, které vzájemně pasivně porovnává.
Pro koho je cvičení vhodné?
Obecně patří do raně školních her. Kromě pojmů početních představ, rozumových předpokladů rozvíjí současně i jazykové dovednosti s čísly.
Metodická doporučení
Instrukci dítěti přečteme my, aplikace nebo si ji přečte samo.
Zobrazí 2 skupiny obrázků a dítě pracuje podle instrukcí: spočítá objekty v první skupině a zapíše je číslem, pak spočítá objekty i ve druhé skupině a také je zapíše číslem. Následně objekty a čísla porovná a vybere správný symbol: stejně, více či méně.
V nastavení si můžeme vybrat číselný obor 0-5, 0-10 a případně zobrazit nápovědu pro symboly = < > a nebo také stejné obrázky
Tipy na podobné aktivity mimo aplikaci
Dále můžeme porovnávat pomocí hracích kostek. Vy i dítě házíte hracími kostkami a porovnáváte: Komu padlo stejně, více či méně bodů?
Další nápady na aktivity pro porovnávání:
Nyní už situace pojmenováváme čísly ideálně stále s oporou o názor.